蔣鵬:

剛去看了「悲慘世界」,
不論歌聲與劇情都令人為之深深動容...

I Dreamed A Dream

There was a time when men were kind,
And their voices were soft,
And their words inviting.
There was a time when love was blind,
And the world was a song,
And the song was exciting.
There was a time when it all went wrong...

I dreamed a dream in time gone by,
When hope was high and life, worth living.
I dreamed that love would never die,
I dreamed that God would be forgiving.
Then I was young and unafraid,
And dreams were made and used and wasted.
There was no ransom to be paid,
No song unsung, no wine, untasted.

But the tigers come at night,
With their voices soft as thunder,
As they tear your hope apart,
And they turn your dream to shame.

He slept a summer by my side,
He filled my days with endless wonder...
He took my childhood in his stride,
But he was gone when autumn came!

And still I dream he'll come to me,
That we will live the years together,
But there are dreams that cannot be,
And there are storms we cannot weather!

I had a dream my life would be
So different from this hell I'm living,
So different now from what it seemed...
Now life has killed the dream I dreamed...

朱志學 你竟拖到現在才看
20分鐘前 · 讚

蔣鵬 這禮拜開學超忙,妳們何時去看的?
19分鐘前 · 讚

朱志學 情人節隔天早場。
算是情人節禮物之一。
看完才回來忙著接待工作。
17分鐘前 · 已編輯 · 讚

蔣鵬 喔~很有意義
17分鐘前 · 收回讚 · 1

蔣鵬 但這部片愛情的部份反而讓我覺得較弱
16分鐘前 · 讚

朱志學 這片重點本就不在愛情。
16分鐘前 · 讚

蔣鵬 是的
16分鐘前 · 讚

朱志學 是悲願。
15分鐘前 · 讚 · 1

蔣鵬 動人的是他們的那種情操
15分鐘前 · 讚

朱志學 新約福音書最高貴的質素,就具現在這部片裡。
13分鐘前 · 讚

蔣鵬 但世人往往錯認這種質素,賈維就是最好的例子
12分鐘前 · 讚

朱志學 這質素在主流宗教裡反而找不到。
余老師課堂早借海德格說及:

“宗教的神聖,是所有正面性宗教的殘餘。”

這意味:你在正面性宗教論述看不見的東西,就是残餘。
殘餘的東西,無法被提起,也無法被看見。它卻總是隱藏在正面性的陰影裡頭。
把正面性的東西拿掉,剩下的就是真正的宗教性。

底下這段福音書就是正面性宗教的“殘餘” ~ 殘餘只存在於“邊界”,一種不可能從正面論述去尋找到的“療癒”:

王要對在他右邊的人說:『蒙我父親賜福的人哪,你們來吧!來承受從創世以來就為你們預備的國度。因為我餓了,你們給我吃,渴了,你們給我喝;我流落異鄉,你們接待我到你們家裡;我赤著身子,你們給我穿;我害病,你們照顧我;我坐牢,你們來探望我。』

那時候,那些義人要回答:『主啊,我們甚麼時候看見你餓了,給你吃?渴了,給你喝?甚麼時候看見你流落異鄉而接待你到我們家裡?看見你赤著身子而給你穿?我們甚麼時候看見你害病或坐牢而去探望你呢?』王要回答:『我鄭重地告你們,無論甚麼時候,你們在我弟兄中一個最微不足道的人的身上做了這些事,就是為我作的!』
5分鐘前 · 已編輯 · 讚 · 1

蔣鵬 說的好!
5分鐘前 · 讚

朱志學 賈維代表的就是偽善的“正面”,尚萬強則是隱藏在正面性陰影底下的“殘餘”。
2分鐘前 · 已編輯 · 讚
arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 貝森朵夫莊主 的頭像
    貝森朵夫莊主

    貝森朵夫琴屋手記

    貝森朵夫莊主 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()